//Fantasy Island
Happy Birhtday My Baby Qaira Qalesya :)
Friday, June 22, 2012 | 0Superstar (s)!

jangan terkejut tengok mulut Echaaaaaaaa yang terbuka tu. 
itu memang tabiat dia. kitaorang dah biasa dah.
hahaha :) 
Assalamualaikum stalker sekalian :)
apa khabar ? dah makan ? dah siap homework ? dah ????????? ahhhhhhh ! apa-apa je lah. k k, yang penting korang sihat k. nak cerita something yang sungguh meriah nie. sebelum tu aku harap aku tak update panjang berjeler-jeler. hahaha :) takut sangat benda tu terjadi. lahaiii~ merepek sudah. 

okay, malam tadi yang bertarikh 16 JUN 2012 seorang budak kecil yang bernama Qaira Qalesya binti Azley telah menyambut sambutan hari lahirnya di rumah kediaman aku. hahaha :d pada malam tadi jugak lah umur nya sudah meningkat kepada SETAHUN :) masih kecil lagi tapi sudah pandai memahami perbualan orang dewasa. pandai meniru pergerakan orang. cepat tangkap perbuatan orang. dia sungguh comel plus chubby. dia sangat lucu apabila berada di rumah aku. dalam sehari kalau dia tak ada dekat rumah aku, penghuni rumah aku terasa sungguh sunyi. dia sangat comel :) dia anak kepada pakcik aku iaitu Azley dan makcu aku Amee Suhana :) orang kelantan lah katakan. tengok lah kalau orang kelantan, keturunan nya mesti cantik plus comel. macam Neelofa ! cewahhhh xp dia ada kakak yang sungguh gedik dan selalu banyak tanya. disebalik itu aku suka dengan cara dia bercakap. sebab dia bercakap macam orang dewasa. hahaha :) dah cukup pasal ciri-ciri dia ? k, jom kita ceritakan mengenai majlis sambutan nya malam tadi. 

pagi-pagi lagi aku dah bangun. eh eh ? pagi kea wei ? hahaha. tak ada lah pagi sangat. untunglah kalau aku bangun pagi ken. pagi-pagi itu jugak lah mak dengan akak aku pergi beli barang untuk dimasak. aku dengan adik aku goyang kaki dekat rumah. lama jugak lah mak dengan akak aku pergi beli barang. dalam pukul 2:00 petang macam tu makcu dengan pakcu aku datang. dia mestilah kena datang awal kan sebab nak tolong itu nak tolong ini. dalam pukul 5:00 petang macam tu makcu, aku, and adik aku yang si Ainananana tu tiup belon. kitaorang tiup penat--penat sampai habis angin dalam perut nie, si Qaseh Qaisara and Qaira Qalesya nie pergi letopkan. ishhhh ! siapa tak marah. apa-apa pung happy time tu. dah tiup banyak-banyak belon tu pung letak dalam bilik akak aku. itu pung ada yang meletop. hahahha :) kuat pulok tu. k k, and then kitaorang tolong mak aku pulok sediakan makanan-makanan untuk malamnya. banyak doe makanan nya. nak aku sebutkan kea ? eh eh ? hahaha. nak aku taip kea ? alahai, banyak sangat lah. k k, aku cuba ingat.
1. ikan bakar
2. kerang bakar
3. kerang rebus
4. ayam bakar
5. bihun goreng
6. nasi goreng
7. apam polkadot
8. orea chocolate
9. air corttill *tak tahu mengeja*
10. air fresh oren
done list nyaa. aku rasa macam ada yang tertinggal. apa-apa jea lah. aku tak ingat sangat. hahaha :) k k, tak adalah ramai sangat yang dijemput. tapi kitaorang jemput saudara mara kitaorang yang rapat-rapat jea. itu pung penuh rumah aku. maklum lah, BIG FAMILY lah katakan. ahaha :) dalam pukul 9:00 malam pulok kitaorang makan kek. nanti tengok taw gambar kek nya dekat akhir entry aku. mahal tahu harganya. lebih mahal dari Secret Recipie tu. nama kek nya kek Rainbow. lah, promote pulok aku nie. k batak suda ! lepas dah potong-potong kek, makan lah. apa lagi ken ? hahaha. dalam pukul 10:45 malam macam tu. aku dengan budak-budak kecil semua tu keluar main dekat tempat bakar ayam, ikan and kerang. alaaaaaaaa, dekat jea kud. depan rumah jea. hahaha. aku dengan adik aku ambil kerusi duduk lepak dekat liar sebab lagi sejuk kud. aku bawak si Echaaaaaaaa sekali. saja-saja jea ken. dapat angin banyak gitu. lepas tu kakak aku suruh keluarkan belon yang dekat tempat makan tu suruh letak luar. diaorang suruh aku letopkan. aku dengan adik aku dapat idea ! cara letopkan kami adalah dengan cara bermain badminton menggunakan tangan and bolanya belon. wuuuuuuuuuuu ~ memang best sampaikan ada satu kejadian yang tak dapat aku lupakan dari sekarang. nak tahu apa ? alaaaaaaaaaaa, malunya aku. hahahaha :) k k, aku bagitahu. hummmp x( time tengah main badminton dengan adik aku menggunakan tangan dan belon tu. adik aku tampar belon tu ke arah aku. tahu-tahu jea lah kalau belon kan melayang kalau ditiup angin. tahu ken tahu ken ? adik aku tampar belon tu dekat aku and aku cuba nak tampar balik. tapi ................. aku jatuh tergolek dekat pasu bunga mak aku. aduyy ~ nasib baik tak luka tangan. pasu bungan mak aku tergolek sikit. time tu adik aku dengan smeua budak-budak kecil tu ketawa kan aku. malu gila ah. kakak-kakak sedara aku semua ketawa kan aku. rasa macam nak lari jea. teramatnya lah malu ken. tapi aku pandai cover. hahaha. dorang dah habis gelakkan pasal aku tapi aku tak habis-habis gelak untuk diri aku. kalau lah ada orang snap gambar aku time tu, conform aku buat gambar tu kenangan. hahaha :) pelik betul aku nie. aku yang jatuh aku yang gelak lebih. hebat ken ? hohoho ! lepas tu kak lynda aku balik dari kerja dia. dia tak sempat nak celebrate birthday Echaaaaaaaaa. dia makan jea lah kek nya. lepas tu dia bawak bunga api yang pusingkan body nya lepas tu dia keluar kertas warna-warni tu. entah apa entah namanya aku tak tahu pung. tengah malam sikit kitaorang main bunga api tu. kak lynda pusingkan kitaorang dekat bawah nie dah berjoget-joget dah. wakakaka ~ memang best. lepas tu semuanya pung bersurai. hooooooooooo ! memang penat. sebab tu aku tak update malamnya atau pung esoknya hai Ahad tu sebab badan aku letih sangat. and sekarang nie baru lah aku sempat nak update. hope korang enjoy dekat entry aku kali nie k. eh eh, lupa nak buat ucapan dekat my baby boooo nie :)


assalamualaikum Echaaaaaaaaa comel.
aku suka panggil dia Echaaaaaa comel. sebab dia comel ah. tak nampak kea ? aku tampar kang. eh eh ? manned aien hoi. kau nie dah macam lelaki dah. hahaha :) 


Happy Birthday to You :) Happy Birthday to You :) Happy Birthday to Qaira Qalesya :) Happy Birthday to You :)
happy birthday Echaaaaa sayang. maafkan akak kilaa eh kalau akak kilaa selalu buat Echaaaaa nangis. akak kilaa saja jea nak gurau dengan Echaaaaaa. akak kilaa saja jea nak dengar suara Echaaaaa time kecil-kecil nie. suara budak kecil kan comel, itu yang akak kilaa suka. sorry taw Echaaaaaaaa comel. akak kilaa nie suka cubit pipi Echaaaa ken ? akak kilaa suka cium pipi Echaaaaaa ken ? itu semua sebab akak sayangkan Ehaaaaaaaaa. lagi pung Echaaaaa terlampau comel. siapa tak geram dekat Echaaaaaa. lagi-lagi Echaaaaaaa pandai buat muka. memang akak kilaa suka gila lah dik oii. macam-macam muka Echaaaaaaaa pandai buat. baru setahun itu ini dah pandai buat. Echaaaa nie esok besar nanti mesti jadi budak yang pandai ken ? sebab anak mata Echaaaaaaaa kecil. orang tua-tua kata macam tu. k k, Echaaaaaaaaa ! teruskan jadi comel k. jangan jadi gedik macam kakak Echaaaa tu. akak kilaa tak suka. semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki Echaaaaaaaaa sayang. semoga ramai yang sayangkan Echaaaaaa sayang nie. 


okay. done :) penat aku menaip. kalau korang tak baca siap korang. penat tahu ? eh eh ? tak ada lah. tak marah pung kalau tak nak baca. k k, layan lah gambar yang sikit nie. kbyet you alls. maaf kalau tersalah taip :) aku bukan manusia yang sempurna dimuka bumi Allah S.W.T ini :)


 kek Rainbow woooooo.

ini lah makanan malam itu. eh , ada banyak lagi. 
malas nak tangkap semua. hahaha :)

p/s- bornday Qaira Qalesya pada tarikh 16 June sebenarnya. tapi baru sekarang aku update. sorry late :) hahaha. BTW happy bornday Qaira Qalesya a.k.a Echaaaaaaaaaaaa :) byebye assalamualaikum <3.

Labels:



Older Post
The Disclaimer


Assalamualaikum and Hi Malaysia :d I'm Nurain Aqilah. you all can call me aien/kilaa. 8 August 1998 or 14 y/o. hope you all enjoy with my entry :D pelishhhh don't judge me k ? Much Love for you all.

underlined, bold

blockqoute


Diary About Stuff Site


Let's Talk!

SORRY,NO SHOUTBOX-SHOUTBOX K :)


The Credits!

Template by : Cherrybam and NadyaWiwit
Basecode by : Nadya
Header by : Munirah
Sidebar coding : Kak Fatin Full Edited : UR NAME

Best View at GOOGLE CHROME!