//Fantasy Island
Majlis Pertunangan My Sis Shahira 27 Mei 2012 :D
Thursday, May 31, 2012 | 0Superstar (s)!

Kak Iera & Abang Myd

Assalamualaikum. kum apa kum bek. bek apa nek men. men apa mentol. tol apa tolak. lak apa laksa. sa apa satu. hahaha x) wahwahwah ! dah lama doh tak main permainan nie. rindu gilo--gila kud. eh kilaaa, semalam apa kau main dengan kakak kau Si Wanie tu. nampak sangat kau menipu ken. meh sini aku tembak kepala kau. cepat sangat pelupa. ehem-ehem, aku dah lai topi jauh gila nie. k k, dah baca title belum ? apa belum ? meh sini aku baca kan. ' Majlis Pertunangan My Sis Shahira 27 Mei 2012 ' amacam ? dengar tak ? ke nak aku jerit dekat ear drum kau ? *ken dah masuk sains* hahaha x) alright babe. kita nak masuk cerita yang happy nie. jom pandang bawah ;p


hi hi, jumpa balik dekat sini. hahaha x) tak ada kerja lah aku nie. k k, nak tahu ke siapa yang bertunang itu ? apa ? aku ? woiii !! tak nampak ke perkataan MY SIS dekat situ. so, makna nya adalah yang bertunang itu adalah kakak sulung aku ;p nam adia Nurain Shahira Binti Shamsuddin. puas ? hahaha x) senang jea nama kitaorang ken. okay-okay. majlis pertunangan kak Ira nie berlangsung dah 2 minggu kud. alaaaaaaaaa, lebih kurang macam itu lah kud. *tak hafal kalendar pulok* tapi baru sekarang aku nak update blog ken ? well, aku sentiasa busy. hahahaha ! kperasan. aku dengan family aku dah bergotong royong dari hari Jumaat lagi. kitaorang dah rewang dari hari Jumaat lagi. eh, tahu ke makna ' rewang ' itu apa ? maklum lah, tahu lah dekat sini ada orang bandar. hahaha x) jangan terasa. ' rewang ' itu adalah semangat berkerjasama antara saudara-mara, jiran tetangga and kaum kerabat. diaorang buat kerja dapaur secara beramai-ramai. hurmmp :( bagi aku kalau rewang ini memang best lah. sebab ia dah sebati dengan orang kampung. kalau tak ada macam tak sah. lagi pung, ia mengeratkan silaturahim sesama manusia. tak percaya sudah ;p kilaa, kilaa, dah jauh sangat topik kau nie. okay, pandang bawah lagi. 


hari Ahad itu bersamaan 27 Mei 2012 itu aku dikejutkan oleh kakak-kakak aku. diaorang kejut aku dalam pukul 7:00 macam itu lah. bangun jea pagi-pagi, basuh mua and then gosok gigi. lepas itu amik pisau potong karot. huh ~ memang best. siap boleh borak-borak lagi. hehehe :3 korang ada ? untuk pengetahuan korang, ini baru sekali rumah aku buat kenduri besar-besaran macam nie. sebelum ini belum pernah lagi. dah jangan lari topik lagi. dalam pukul 12:00 tengahrai aku and sibling dah siap tolong. yang selainnya kerja untuk memasak pulok. sebab sebelum itu aku and sibling and saudara mara kerja nya potong-potong jea. hahah x) sennag ken kerja kitaorang. huh ~ mak buat sarapan sedap. lepas itu kitaorang lap pinggan lah, cawan lah, pasang meja and kerusi lah. hehehe :3 aku lap cawan, Qaseh Qaisara nie kacau aku. katanya nak tolong lah. okeng, lepas itu pukul 1:00 petang masing-masing berebut masuk bilik mandi nak mandi. hahaha x) aku orang first yang mandi. excited tak ? excited ken ? hoho ! aku kena siap cepat sebab aku photographer. mana boeh lambat-lambat. nnati kena marah. bilik aku lah jadi tempat diaorang tukar pakaian. habis semak bilik aku. hahah x) tak pee. buat pertama kalinya bilik aku bersepah macam nie. sebelum-sebelum nie kan belum lagi. hehehehe :3 okeng, dalam pukul 2:30 petang pihak lelaki dah sampai. time itu kitaorang semua dah bersedia. sekali sampai ken. aku cakap apa taw ' PERRRRRRRRRRRRRRRRRRRHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ' nak tahu tak sebab apa aku cakap macam itu ? faham-faham sendiri lah. ramai gila kud. macam rombongan penganting pulok. memang ramai yang teramat giloo. aku and family tak sangka kud. lepas itu, diaorang dijemput masuk dalam rumah. dah berpantun-pantun, kakak aku pung keluar lah duduk dekat pelamin yang dekat runag tamu rumah aku itu. lepas itu majlis menyarungkan cincin. hahah x) cincin kakak aku cantik lah. aku nak jugak boleh tak ? jelly sungguh aku. hehehehe :O lepas dah sarung cincin. kitorang pung apa lagi. bergambar lah. hahaha x) tak habis-habis bergambar. memang syok. macam-macam gambar ada. candid-candid semuanya doh ! hahaha x) lepas pihak lelaki dijemput makan. mereka pung nak balik ken, diaorang masuk sekejap. time untuk minta harga hantaran. harga nyaaa ehem-ehem ! hahaha x) ada lah. rahsia rahsia. agak-agak lah nak bagitahu. lepas itu pung diaorang pun balik bawak hantaran belah perempuan. hehehe :) diaorang memang sporting. nak bergambar ramai-ramai lagi dekat luar. hahaha x) sporting giloo kud. kakak aku kena keluar sekejap, sebab keluarga pihak lelaki nak bergambar dengan akak aku. kawan-kawan kakak aku pung nak bergambar dnegan kakak aku. so0, majlis dah habis ken. aku pulok nak bergambar dengan kawan-kawan aku. hehehe :) semuanya dah berlangsung dan berjalan dengan lancar. alhamdulilah. syukran Ya Allah :) semoga majlis itu diberkati oleh Allah S.W.T . aku doakan semoga Akak Ira dan Abang Myd kekal sampai ke jinjiang pelamin.  insya-allah kalau tidak ada halangan perkahwinan diaorang berlangsung pada tahun hadapan. insya-allah dengan izin Allah S.W.T xD eh, lupa nak bagitahu nama pasangan nya ken. k k, nama bakal abang ipar aku adalah Humaidi Amzah ;) bekerja sebagai apa ? hekhekhek ;p malu nak bagitahu apa pekerjaan nyaa. takut nnati korang kata aku bangga pulok. baik tak payah bagitahu ken. heheheh :3 yang penting kejanya halal dan untuk negara. adoy, penat nya menaip. hahaha x) eh eh, au masuk kan gambar dekat bawah nie sikit jea taw. kalau nak selebihnya pergi dekat sini KLIK SINI CEPAT ! hoho ! okay, kalau korang buka dekat situ. memang banyak gila-gila. tak payah tengok dekat bawah nie pung tak apa. dah-dah, sebelum tidur itu baca doa tidur dulu taw ;) kbyet :) assalamualaikum. sayang korang. nah mah setepek!


Coklat ? hummmp. sedap giloo tapi malang nya hanya untuk pihak lelaki. 
ini makcu yang sponser :)

Cupcakes ? cantik plus sedapp . telan air liur jea lah. Hahahaha <3 
lahaii ~ sedap nyaa !
ini pulok kak iera yang lagi satu dengan abang mijan yang sponser.

 Sirih Jungjung. tahu tak apa tu ? aku pung tak tahu but benda nie wajib
 kalau majlis pertunangan dan majlis perkajwinan.
see, hasil tangan kami adik-beradik. 

Tuala yang bertulisan SELAMAT BERTUNANG :) 

apam POLKADOT. cokman yang sponser. hahaha :3 
cantik ken warna nya ? 
mak nak belajar buat apam polkadot nie :3

 baju akak nikah nanti <3

 ini buah-buahan. 
buah-buahan nie acik ina iaitu mak erin yang sponsor :)

 jangan sangka yang ini bawang merah and bawang putih betul-betul.
itu sekadar hiasan sahaja.
di dalam nyea adalah sejenis makanan yang sedap yang pasti halal di makan. 
cuma luaran nyea sahaja yang dibuat seperti itu.
yang keratif ini adalah dari kak lin :)

dalam bekas hijau tu ada gula-gula berbentuk LOVE.
yang sponser nie adalah abang long and isteri.

baju jenama POLO. 
mahal dohh ~ 

sirih junjung. 
tahu kea apa tu sirih junjung ? 
ahaha x) aku pung tak tahu tapi yang penting sirih junjung nie WAJIB ada bila 
majlis pertunangan atau majlis perkahwinan diajalankan. 
faham ?

hantaran nyea semua ada13. 
kek coklat buatan kak ila a.k.a dia yang sponsor ada dalam peti ais. 
sedap gila kek dia. 
awesome *

Adriana Nur. Suzilla. Nurain Aqilah. Nurain Shahira. Suzianni. Nurain Syazwani. Suzlizza.

okay-okay. nampak nya ini jea lah gambar yang mampu aku upload. nak tahu sebab apa ? internet lembab gilaaa. sakit hati kalau nak tunggu internet. sampai bila tak kan habis nak upload gambar-gambar nie. so0, kalau nak tengok sila lah ke facebook saia kay, nah amik nie. ---------------> Nurain Aqilah :) insya-allah saya akan app korang. tapi jangan lah letak gambar kartun. nak muka sendiri kay. hahaha <3 banyak songeh pulok. k lah, dah kena marah nie. kbyet. assalamualaikum :)
maaf klau tersalah taip. mana ada manusia yang perfect dalam dunia ini ke :)

p/s - sorry, gambar terlampau sikit. lain hari atau lain masa aku upload semua kay. tapi tunggu mak bayar line MAXIS untuk bulan 6 nie pulok lah. hikhikhik ;p

Labels:



Older Post | Newer Post
The Disclaimer


Assalamualaikum and Hi Malaysia :d I'm Nurain Aqilah. you all can call me aien/kilaa. 8 August 1998 or 14 y/o. hope you all enjoy with my entry :D pelishhhh don't judge me k ? Much Love for you all.

underlined, bold

blockqoute


Diary About Stuff Site


Let's Talk!

SORRY,NO SHOUTBOX-SHOUTBOX K :)


The Credits!

Template by : Cherrybam and NadyaWiwit
Basecode by : Nadya
Header by : Munirah
Sidebar coding : Kak Fatin Full Edited : UR NAME

Best View at GOOGLE CHROME!